Pradėti verslą galima ir neišeinant iš namų

Atgal

Pradėti verslą galima ir neišeinant iš namų

2021-01-25

Turite idėją ir norite ją realizuoti turint savo verslą? Įmonės steigimas nuotoliniu būdu – greitesnis, paprastesnis ir pigesnis procesas, nei vizitai į Registrų centrą, banką ir notaro biurą, o šiuo laikotarpiu – dar ir saugesnis. Steigiant įmonę internetu pakanka turėti kvalifikuotą elektroninį parašą reikalingiems dokumentams pasirašyti: tokiu atveju gali prireikti vos kelių dienų, kad oficialiai įsteigtumėte verslą. Tiesa, Registrų centro savitarnoje elektroniniu būdu šiuo metu galima įsteigti šių teisinių formų juridinius asmenis: individuali įmonė, uždaroji akcinė bendrovė, mažoji bendrija, viešoji įstaiga.
 
Tad jei tvirtai apsisprendėte pradėti dirbti sau, pirmasis žingsnis – pasirūpinti kvalifikuotu el. parašu. Steigiant įmonę, dokumentų pasirašymui nuotoliniu būdu tinkami elektroniniai parašai yra išduodami paties VĮ Registrų centro USB laikmenoje, taip pat tinka ir mobilieji elektroniniai parašai, išduodami mobiliojo ryšio operatorių, arba kvalifikuotas elektroninis parašas, susietas su asmens  tapatybės kortele. Turbūt nesuklysime teigdami, kad populiariausias ir patogiausias būdas pasirašinėti dokumentas steigėjų tarpe yra mobilusis parašas.
 
Jei kvalifikuoto elektroninio parašo neturite, jį teks įsigyti vienu iš trijų išvardytų būdų ir tam reikės nuvykti fiziškai į jį išduodančią instituciją. Tačiau jei parašą jau turite, juridinį asmenį galėsite steigti niekur nevykdami. Ateityje, šis el. parašas pasitarnaus Jums ir kitose situacijose: pasirašinėjant dokumentus, jungiantis prie interneto banko, tvirtinant mokėjimo operacijas ir dokumentus bei tvirtinant savo tapatybę visose elektroninėse sistemose.
 
Antrasis žingsnis: sugalvoti pavadinimą ir jį rezervuoti
Norint, kad juridinio asmens įregistravimas eitųsi greitai ir sklandžiai, dar iki faktinio jo steigimo reikėtų atlikti keletą svarbių darbų. Vienas jų – sugalvoto pavadinimo rezervavimas Juridinių asmenų registre. Registruojant svarbu, kad tapataus pavadinimo dar nebūtų užregistravę kiti juridiniai asmenys; jis neturėtų būti klaidinančiai panašus Lietuvoje ir užsienyje į jau įregistruotus pavadinimus, prekių bei paslaugų ženklus; ir, be abejo, turėtų atitikti LR teisės aktus. Visus reikalavimus atitinkantis pavadinimas į registrą įrašomas per vieną darbo dieną ir saugomas 6 mėnesius.
 
Trečias žingsnis: pasiruošti steigimo dokumentus ir juos pasirašyti
Įmonės steigimui taip pat reikia pasiruošti reikalingus dokumentus, kurie priklauso nuo pasirinktos juridinio asmens teisinės formos. Individuali įmonė (IĮ), uždaroji akcinė bendrovė (UAB), mažoji bendrija (MB) ir viešoji įstaiga (VšĮ) gali būti steigiamos elektroniniu būdu tuomet, kai naudojamos pavyzdinės steigimo dokumentų formos. Steigiant įmonę taip pat reikalingas buveinės registracijos adresas – patalpos turi būti savininko nuosavybė arba joms turi būti gautas (bendrasavininko) savininko sutikimas, kuris turės būti pasirašytas taip pat kvalifikuotu elektroniniu parašu. Jei steigiate UAB, bus reikalingas ir įstatinis kapitalas, kurio laikymui banke, prieš įregistruojant juridinį asmenį, turėtų būti atidaryta kaupiamoji sąskaita, o tai padaryti galima taip pat neišėjus iš namų.
 
Visus reikalavimus steigiant juridinį asmenį elektroniniu būdu galite rasti Registrų centro puslapyje, kuriame ir registruojamos įmonės. Jei visi žingsniai atlikti teisingai, įmonės steigimas gali užtrukti iki 3 darbo dienų. Jis bus patvirtintas gavus ESI – elektroninį sertifikuotą išrašą, kurį peržiūrėti galėsite surinkus kodą Registrų centro puslapyje.
 
Taipogi, tokiu pat būdu yra galimybė įsteigti ir kitus pelno nesiekiančius juridinius asmenis - asociaciją ir labdaros ir paramos fondą.
 
Jei neapsisprendžiate kokią teisinę verslo formą pasirinkti ar vis dar kyla klausimų ir reikia pagalbos, kreipkitės! Konsultacijos teikiamos el. paštu verslas@visitjoniskis.lt  arba tel. +370 426 52388.