Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos skelbiamos naujos priemonėmis verslui.
Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) nuolatos atnaujinama informacija nukentėjusiems nuo COVID-19.
Užimtumo tarnybos prie SADM skelbiamos COVID-19 priemonės.
INVEGA pagalba verslui COVID-19 krizės metu.
NAUJIENOS:
2021-10-19 Asmenis be Galimybių paso aptarnaujančios parduotuvės turės užtikrinti 30 kv. m plotą vienam pirkėjui
Lietuvoje toliau didėjant sergamumui COVID-19 liga ir ligoninių užimtumui, operacijų vadovo sprendimu įvedamas papildomas reikalavimas prekybos vietoms, kuriose aptarnaujami gyventojai be Galimybių paso. Tokiose parduotuvėse, turgavietėse ir vaistinėse turės būti užtikrinamas minimalus 30 kv. m prekybos plotas vienam klientui arba vienu metu aptarnaujamas tik vienas asmuo. Toks reikalavimas įsigalios penktadienį, spalio 22 dieną.
Prekybos plotas apima salę, skirtą pirkėjams aptarnauti ir prekėms išdėlioti, įskaitant matavimosi kabinas. Į prekybos plotą neįskaitomas administracinių patalpų, sandėlių ir pagalbinių patalpų, dirbtuvių, laiptinių, koridorių, sanitarinių patalpų plotas.
Reikalavimas užtikrinti 30 kv. m prekybos plotą vienam aptarnaujamam asmeniui bus taikomas toms prekybos vietoms, kurioms Vyriausybės nutarimu yra numatyta išimtis ir leidžiama aptarnauti žmones, neatitinkančius Galimybių paso kriterijų.
Aptarnauti tokius asmenis gali parduotuvės ir turgavietės, kurių pagrindinė veikla yra maisto, veterinarijos, pašarų gyvūnams, vaistinių, optikos prekių ir ortopedijos techninių priemonių, augalų, sėklų, trąšų pardavimas, jeigu prekybos vieta turi atskirą įėjimą iš lauko ir jos plotas neviršija 1500 kv. m (arba parduotuvė yra įsikūrusi prekybos centre, kurio plotas neviršija 1500 kv. m).
Šiuos kriterijus atitinkanti parduotuvė arba turgavietė gali savarankiškai priimti sprendimą aptarnauti tik pirkėjus su Galimybių pasu ir apie tai informuoti Nacionalini visuomenės sveikatos centrą (NVSC). Tokiu atveju minimalaus ploto reikalavimas vienam pirkėjui nebus taikomas, tačiau bus privaloma užtikrinti, kad į prekybos vietą nepatektų Galimybių paso arba jam lygiaverčio dokumento neturintys pirkėjai.
Prekybos vietų, kurios aptarnauja tik Galimybių paso kriterijus atitinkančius asmenis, sąrašas bus skelbiamas NVSC interneto svetainėje.
Atsižvelgdama į sudėtingą situaciją šalies ligoninėse, ministerija ragina gyventojus elgtis atsakingai, rūpintis savo ir aplinkinių sveikata, ypač artėjant šaltajam metų sezonui, kuomet itin palankios sąlygos įvairioms virusinėms ligoms plisti. Itin svarbu pajutus net lengvus viršutinių kvėpavimo takų ligų simptomus likti namuose, nesilankyti parduotuvėse ar kitose žmonių susibūrimo vietose ir užsiregistruoti tyrimui dėl COVID-19 ligos internetu www.1808.lt arba trumpuoju numeriu 1808.
Operacijų vadovo sprendimas Nr. V-2360
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos informacija
___________________________________________________
2021-10-06 ĮMONĖS DARBUOTOJŲ MAITINIMUI IR PAVĖŽĖJIMUI Į DARBĄ PATIRIAMAS IŠLAIDAS GALI PRISKIRTI LEIDŽIAMIEMS ATSKAITYMAMS
Primename, jog nuo šiol, įmonės darbuotojų maitinimui ir pavėžėjimui į darbą patiriamas išlaidas gali priskirti leidžiamiems atskaitymams tol, kol visos šalies mastu dėl COVID-19 yra paskelbta ekstremalioji situacija. Anksčiau ši nuostata galiojo tik karantino metu.
Jei ekstremaliosios situacijos metu darbdavys savo darbuotojams, kurie negali vykdyti darbo funkcijų iš namų, apmoka pavežėjimo ar taksi paslaugas į darbą ir iš jo, šiuo tikslu nuomoja autobusą, taip pat organizuoja darbuotojų maitinimą, laikoma, kad tokias išlaidas jis patiria savo, o ne darbuotojo naudai. Jos priskiriamos įmonės leidžiamiems atskaitymams kaip būtinosios darbo saugos ir darbuotojų apsaugos išlaidos. Šios išlaidos nėra laikomos darbuotojo gautomis pajamomis natūra ir gyventojų pajamų mokesčiu (GPM) neapmokestinamos. Tos pačios mokesčių taikymo nuostatos galioja ir kai įmonės patiria išlaidų dėl darbuotojams atliktų COVID-19 testų ar skiepų.
Tais atvejais, kai organizuodamas nuotolinį darbą, darbdavys suteikia darbuotojui visas reikalingas darbo priemones (pvz., kompiuterį, spausdintuvą, telefoną ir kt. darbo priemones) ar patiria papildomų sąnaudų nuotolinei darbo vietai namuose įrengti, ar su to turto naudojimu tik darbo tikslais susijusioms išlaidoms apmokėti, taip pat nelaikoma, kad darbuotojas gavo pajamas natūra ir tokios darbuotojo gautos pajamos GPM nėra apmokestinamos.
Jeigu įmonė turtą naudoja savo veikloje pajamoms uždirbti ar ekonominei naudai gauti (įskaitant ir nuotolinio darbo organizavimo atvejais darbdavio suteiktą darbuotojui anksčiau minėtą įrangą), tai apskaičiuojant apmokestinamąjį pelną, trumpalaikio turto įsigijimo išlaidos, ilgalaikio turto nusidėvėjimo bei kitos su turto eksploatavimu susijusios išlaidos yra priskiriamos leidžiamiems arba ribojamų dydžių leidžiamiems atskaitymams.
Valstybinės mokesčių inspekcijos informacija
Informuojame, kad daugiau atsakymų į dažniausiai užduodamus klausimus dėl mokesčių taikymo ekstremalios situacijos metu galima rasti VMI svetainėje. Konsultacijos mokesčių klausimais teikiamos telefonu 1882 (+370 5 260 5060)ar 8 5 2191 777, taip pat pateikus paklausimą elektroniniu būdu per Mano VMI. Konsultacijos aptarnavimo padaliniuose - su išankstine rezervacija.
______________________________________________
2021-08-12 Individualią veiklą vykdantiems verslininkams bus kompensuojama iki 70 proc. nuomos mokesčio
Smulkiesiems prekybininkams ir kitiems individualią veiklą vykdantiems verslininkams bus skelbiami nauji kvietimai gauti paramą, pagal kuriuos bus kompensuojamos ir su patalpų nuoma ir jų eksploatavimu susijusios išlaidos iki šiol jų negavusiems asmenims veiklos likvidumui palaikyti. Iki šiol tokią paramą galėjo gauti tik juridiniai asmenys. Tam Ekonomikos ir inovacijų ministerija numatė daugiau kaip 14 mln. eurų.
Pagal pakeistą priemonės „Subsidijos nuo COVID-19 nukentėjusiems individualią veiklą vykdantiems asmenims“ koncepciją, individualiai dirbantiems asmenims bus kompensuojama iki 70 procentų su patalpų nuoma ir jų eksploatavimu susijusių išlaidų, patirtų nuo 2020 m. lapkričio 1 d. iki 2021 m. balandžio 30 d., tačiau ne daugiau kaip 20 tūkst. eurų.
Parama likvidumui palaikyti individualiai dirbantiems pagal pažymą asmenims bus susieta su 2019 m. apskaičiuotu gyventojų pajamų mokesčiu (GPM), o dirbantiems pagal verslo liudijimą asmenims – su sumokėto nustatyto fiksuoto dydžio pajamų mokesčio suma. Parama sieks 100 proc. apskaičiuotos ir (arba) sumokėtos GPM sumos, ne mažiau kaip 100 Eur ir ne daugiau kaip 18 minimalių atlyginimų (MMA) – tai sudaro beveik 11 tūkst. eurų.
Paramą galės gauti asmenys, vykdantys individualią veiklą, kuri įtraukta į Karantino metu ribojamų ir netiesiogiai ribojamų ūkinių veiklų sąrašą. Individuali veikla pagal pažymą ar verslo liudijimas šiemet turi būti registruoti ne trumpiau kaip 3 mėnesius, pajamos iš kitokios veiklos per 2019 metus neviršyti 12, o per 2020 m. gautos metinės apmokestinamosios pajamos – neviršyti 36 minimalių algų.
Pagal atnaujintą tvarką paramos veiklos likvidumui palaikyti besikreipiantiems individualią veiklą pagal pažymą vykdantiems asmenims panaikinamas reikalavimas nebūti išregistravus veiklos iki karantino paskelbimo (iki 2020 m. lapkričio 6 d. imtinai).
Kompensacijoms daliai pastoviųjų išlaidų padengti numatyta 12 mln. eurų, o veiklos likvidumui palaikyti – 2,4 mln. eurų.
______________________________________________
2021-08-11 Verslas galės pasirinkti, nuo kada pradėti aptarnauti tik Galimybių pasą turinčius klientus
Verslo įmonės jau nuo ateinančio pirmadienio, t.y. rugpjūčio 16 d. galės pasirinkti ar aptarnauti visus, ar tik Galimybių pasą turinčius klientus nelaukiant rugsėjo 13 d., kai šis reikalavimas taps privalomas.
Tokia galimybė atsirado Vyriausybei nutarus nuo rugpjūčio 16 d. taikyti papildomus saugumo reikalavimus kontaktinių paslaugų teikimui. Jie įvedami sparčiai didėjant COVID-19 lovų užimtumui šalies gydymo įstaigose.
Verslams, kurie apsispręs aptarnauti tik Galimybių pasą turinčius klientus, nauji apribojimai negaliotų. Tačiau įmonės, nutarusios nelaukiant rugsėjo 13 d. pradėti aptarnauti tik Galimybių pasą turinčius klientus, apie tai privalės pranešti Nacionaliniam visuomenės sveikatos centrui, kad apie tai žinotų verslą ir Galimybių paso taikymą kontroliuojančios institucijos.
Nuo rugsėjo 13 d. visos kontaktinės paslaugos bus teikiamos ir ūkinės veiklos bus vykdomos bei renginiai bus organizuojami (išskyrus nustatytas išimtis) tik asmenims, kurie atitinka Galimybių paso kriterijus.
_____________________________________________________
2021-05-20 Galimybių pasas: ką svarbu žinoti verslui
Artėjant Galimybių paso startui – 2021 m. gegužės 24 d., Ekonomikos ir inovacijų ministerija pateikia svarbiausią informaciją, ką prieš jam įsigaliosiant turėtų žinoti verslas.
Kokioms veikloms galios Galimybių pasas?
Turėdami galimybių pasą žmonės galės valgyti restoranų, kavinių ir kitų maitinimo įstaigų viduje, taip pat galima bus dalyvauti viduje vyksiančiuose renginiuose. Šiuo atveju turės būti užpildyta iki 75 proc. sėdimų vietų, o dalyvių skaičius turės siekti iki 500 žmonių. Galimybių pasas leis pramogauti dalyje laisvalaikio organizavimo vietų. Tai – biliardo, boulingo klubai, pabėgimo kambariai, stalo žaidimų klubai.
Taip pat galima bus dalyvauti lauke vykstančiuose renginiuose iki 2000 žmonių. Renginių organizatoriai privalės užtikrinti bilietų prekybą internetu ir (ar) dalyvių registraciją. Renginių metu visi dalyviai, vyresni nei 6 metų, privalės dėvėti kaukes. Galimybių pasas atvers ir kitas įvairias laisvalaikio pramogas lauke (pvz. pasiplaukiojimas pramoginiais laivais), lošimo namų salonų, sporto klubų, pirčių, baseinų duris neribojant lankytojų skaičiaus. Naktinių klubų veikla kol kas lieka draudžiama.
Galimybių pasas taip pat panaikins asmeninėse šventėse dalyvaujančių žmonių skaičiaus ribojimus tuo atveju, jeigu jos organizuojamos išnuomotose tam pritaikytose patalpose, kaip pavyzdžiui kaimo turizmo sodybos. Turint Galimybių pasą, apgyvendinimo įstaigose viename kambaryje bus galima apgyvendinti ne tik tos pačios šeimos narius.
Patikrinti Galimybių paso galiojimą – specialiame tinklalapyje
Patikrinti Galimybių pasą bus galima interneto puslapyje www.gpasas.lt , kuriame vieną kartą prisijungus bus galima nuskaityti Galimybių paso QR kodą telefonu ar planšete. Nuskaičius gautą QR kodą tikrintojas ekrane matys žalią arba raudoną spalvą (jeigu Galimybių pasas galioja, – žalią, jeigu ne, – raudoną). Galimybių pasui patikrinti nereikia jokių papildomų dokumentų ar išrašų - tikrinantieji gali papildomai paprašyti tik asmens tapatybės dokumento, kad įsitikintų, jog Galimybių pasą pateikė tas asmuo, kuriam jis ir priklauso, o ne, pvz., to asmens draugas.
Galios ir spausdinti dokumentai
Šiuo pereinamuoju laikotarpiu tikrintojai turi pripažinti ir spausdintus dokumentus: Lietuvos piliečiams – spausdintą Galimybių pasą, o turistams – kitų šalių išduotus vakcinaciją liudijančius dokumentus. Asmenims iki 16 metų, norintiems naudotis švelnesnėmis karantino sąlygomis, pakaks pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Galimybių paso galiojimas fiksuojamas nuo paslaugos pradžios momento
Jei iki galimybių paso galiojimo pabaigos likę mažai laiko – valanda ar pusvalandis, bet tikrinimo metu Galimybių pasas dar galiojantis, tokie asmenys gali naudotis paslaugomis net ir pasigaus testo galiojimui, pavyzdžiui likti renginyje iki renginio pabaigos. Ta pati taisyklė galioja ir asmeninėms šventėms.
Reikalavimai viešojo maitinimo įstaigoms
Numatyta, kad restoranų ir kavinių viduje prie vieno staliuko galės sėdėti ne daugiau nei 10 asmenų, išskyrus vienos šeimos ir vieno namų ūkio narius. Tarp skirtingų stalų sėdintys lankytojai vienas nuo kito turi būti nutolę ne mažesniu kaip 2 metrų atstumu, o jei yra pertvaros – užtenka 1 metro atstumo. Visi reikalavimai viešojo maitinimo įstaigoms aptarnaujat asmenis su Galimybių pasu skelbiami čia.
Atsakomybė
Už tai, kad visi asmenys turi Galimybių pasą, atsako paslaugas suteikiantys asmenys: jei tai restoranas – atsako jo savininkas, jei renginys – renginio organizatorius. Patalpų nuomos ar subnuomos asmeninėms šventėms atveju (vestuvėms ir pan.) turėtų būti sudaryta nuomos sutartis, kurioje atsakomybė numatyta šventės organizatoriui. Jei nuomos sutarties nėra, už tai, kad visi asmenys turės Galimybių pasą, bus atsakingas nuomojamų/suteiktų patalpų savininkas.
Atsakymus į dažniausiai gyventojų ir verslo atstovų kylančius klausimus dėl Galimybių paso galite rasti čia.
Informacija bus nuolat pildoma ir atnaujinama, tad sekite naujienas mūsų puslapyje!
_____________________________________________________
Joniškio rajono savivaldybės administracijos parama nukentėjusiems nuo COVID-19 ligos.
Joniškio rajono savivaldybės administracija kviečia Joniškio rajono smulkaus ir vidutinio verslo subjektus iki 2021 m. gegužės 3 d. teikti prašymus vienkartinei subsidijai nukentėjusiems nuo COVID-19 ligos gauti.
Vienkartinės subsidijos nukentėjusiems nuo COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) gali kreiptis:
- individualios įmonės, mažosios bendrijos, tikrosios ūkinės bendrijos ir komanditinės ūkinės bendrijos, kurios yra pripažintos nukentėjusiomis nuo taikomų draudimų dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos), t.y. pagrindinė veikla įtraukta į pandemijos paveiktų įmonių sąrašą, kurį rasite paspaudę čia.
- asmenys, kurie verčiasi individualia veikla, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatyme (advokatai, advokatų padėjėjai, notarai, antstoliai, verslo liudijimus turintys asmenys ir kiti asmenys), kurie iš Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos gavę valstybės subsidiją „Savarankiškai dirbantiems asmenims“.
Nustatytos formos užpildytas prašymas su sutikimu priimami el. paštu laura.mockuniene@joniskis.lt, paliekant originalius dokumentus Joniškio rajono savivaldybės pastato prieigose prie skelbimų lentos įrengtoje specialioje dėžutėje dokumentams / savo gyvenamosios vietos seniūnijoje arba išsiunčiant paštu, adresu Livonijos g. 4, LT-84124, Joniškis.
Informaciją apie finansavimą teikia Joniškio rajono savivaldybės administracijos Finansų skyriaus vyr. specialistė Laura Mockūnienė tik telefonu 8 687 877 48 arba el. paštu laura.mockuniene@joniskis.lt.
Taip pat dėl konsultacijų bei pagalbos pildant prašymus galite kreiptis pas Joniškio turizmo ir verslo informacijos centro verslo vadybininkę Simoną Kaziliūnienę telefonu 8 674 223 17 arba el. paštu verslas@visitjoniskis.lt .
Daugiau informacijos ir reikalingas formas rasite čia: https://www.visitjoniskis.lt/news/181/55/Joniskio-rajono-savivaldybes-administracijos-parama-nukentejusiems-nuo-COVID-19-ligos/
_____________________________________________________
2021 m. vasario 26 d. VMI kviečia ir nesavarankiškas įmones kreiptis subsidijos per EDS
Valstybinė mokesčių inspekcija (toliau – VMI) informuoja, jog nuo šiandien dėl negrąžinamosios subsidijos gali kreiptis ir nesavarankiškos įmonės (Pareiškėjas), atitinkančios Ekonomikos ir inovacijų ministerijos nustatytus ir su Europos Komisija suderintus aprašo kriterijus. Šioms įmonėms skirta bendra subsidijų suma yra 100 mln. eurų. Nesavarankiškos įmonės paraišką pateikti gali Elektroninio deklaravimo sistemoje (EDS à Subsidijos paraiškos KIT718 pildymas).
„Vertinant, ar nesavarankiška įmonė atitinka nustatytus kriterijus subsidijai gauti, atsižvelgiama ir į su ja susijusių įmonių 2019 m. finansinius rodiklius: su pareiškėju susijusios Lietuvoje veikiančios įmonės taip pat turi būti pateikusios VĮ Registrų centras finansines ataskaitas, su užsienio juridiniais asmenimis susijusios, kartu su paraiška teikia ir šių užsienio įmonių finansinių ataskaitų už 2019 m. rinkinius ar juos atitinkančius finansinius duomenis“, - sako VMI Teisės departamento direktorė Rasa Virvilienė, pridurdama, jog dėl šių priežasčių parengta detalesnė paraiškos forma, kurioje reikia nurodyti papildomus duomenis apie susijusius su įmone fizinius ir Lietuvos bei užsienio juridinius asmenis.
Sąlygos ir kriterijai subsidijai gauti nesikeičia.
Į subsidija pretenduoja nesavarankiškos įmonės, kurių vidutinė mėnesio apyvarta sumažėjo ne mažiau kaip 30 proc. lyginant laikotarpį nuo 2020 m. lapkričio 1 d. iki 2021 m. sausio 31 d. su tuo pačiu laikotarpiu 2019-2020 m. Jei įmonės pagrindinė veikla buvo apribota po 2020 m. lapkričio 30 d., lyginama vidutinė apyvarta nuo 2020 m. gruodžio 1 d. iki 2021 m. sausio 31 d. su tuo pačiu laikotarpiu 2019-2020 m. Įmonės, įsteigtos nuo 2019 m. lapkričio 1 d. iki 2020 m. lapkričio 30 d., kurios negavo pajamų nuo 2019 m. lapkričio 1 d. iki 2020 m. sausio 31 d., į subsidiją pretenduoja, jei jų pagrindinė veikla įtraukta ribojamų ir netiesiogiai ribojamų ūkinių veiklų sąrašą.
Taip pat prieš teikdamos paraiškas nesavarankiškos įmonės turi įsivertinti, ar atitinka visus apraše išdėstytus kriterijus. Pažymėtina, jog į subsidiją nepretenduoja tos įmonės, kurių nors viena veikla yra žemės ūkio, žuvininkystės, akvakultūros srityse bei kredito ir finansų įstaigos.
Gavus paraišką, VMI įvertina ar nesavarankiška įmonė atitinka Apraše nustatytus kriterijus. VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA) ir Konkurencijos taryba (KT) Pareiškėją ir su juo susijusias įmones vertina bendrai. Gavus teigiamą sprendimą, VMI suskaičiuoja nesavarankiškai įmonei priklausiančią subsidijos sumą ir informuoja Ekonomikos ir inovacijų ministeriją, kuriai priėmus sprendimą skirti subsidiją Nacionalinis bendrųjų funkcijų centras perveda skirtą subsidiją.
Atsakymas dėl teigiamo ar neigiamo sprendimo skirti subsidiją įmonei išsiunčiamas perMano VMI.
Subsidijos dydis priklauso tik nuo Pareiškėjo sumokėto GPM
Subsidija apskaičiuojama pagal iki 2020 m. sausio 31 d. nesavarankiškos įmonės už 2019 m. sumokėtą ir / arba įskaitytą GPM sumą:
- 25 proc. nuo sumokėto ir / arba įskaityto GPM, jei ši GPM suma buvo daugiau kaip 2 000 Eur.
- 500 Eur subsidija, jei ši GPM suma yra 2 000 Eur arba mažiau.
- 500 Eur subsidija, nuo 2019 m. lapkričio 1 d. iki 2020 m lapkričio 30 d. įsteigtoms įmonėms, kurios laikotarpyje nuo 2019 m. lapkričio 1 d. iki 2020 m. sausio 31 d. negavo pajamų.
VMI primena, jog sausio 20 d. pakvietė savarankiškas įmones nukentėjusias nuo pandemijos kreiptis subsidijos ir paraišką jau pateikė 17,8 tūkst. įmonių iš kurių 10,9 tūkst. skirta 23,3 mln. eurų. 3,2 tūkst. prašymai buvo atmesti, kadangi įmonės neatitiko nustatytų kriterijų, 2,3 tūkst. paraiškų šiuo metu yra vertinamos, 1,5 tūkst. paraiškų grąžintos įmonėms patikslinti. Kvietimai teikti paraiškas savarankiškoms ir nesavarankiškoms įmonėms subsidijai gauti galioja iki birželio 1 d., o bendra numatyta pagalbos suma 150 mln. eurų.
Informaciją apie subsidijas mokesčių administratorius įmonėms pateikė ir asmeniškai, Mano VMI sistemoje. Konsultacijas mokesčių klausimais teikia VMI specialistai trumpuoju telefonu 1882. Taip pat, aktuali informacija bei atsakymai į dažniausiai užduodamus klausimus yra skelbiami ir nuolat atnaujinami www.vmi.lt skiltyje Nukentėjusiems nuo COVID-19.
_____________________________________________________
2021 m. sausio 20 d. VMI: Kviečiame nuo COVID-19 finansiškai nukentėjusias savarankiškas įmones pateikti paraišką subsidijai
Valstybinė mokesčių inspekcija informuoja, jog nuo šiandien savarankiškos įmonės[1] gali teikti paraišką vienkartinei negrąžintinai subsidijai gauti. Ekonomikos ir inovacijų ministerijos nustatytus ir su Europos Komisija suderintus kriterijus, nurodytus apraše, atitinkančios įmonės paraiškos formą gali pateikti per Mano VMI (Mano VMI > Paslaugos > Užsakyti paslaugą > Kitos paslaugos > Savarankiškos įmonės nukentėjusios nuo COVID-19 paraiškos subsidijai gauti teikimas).
Pirmiausia kreiptis dėl subsidijos yra kviečiamos finansinius sunkumus dėl pandemijos patyrusios savarankiškos įmones, joms Mano VMI yra parengtos nesudėtinga paraiškos forma, kurioje, savarankiškai įvertinusios, ar atitinka nustatytus kriterijus, įmonės turi nurodyti galiojančią savo įmonės sąskaitą ir paraišką pateikti. O nuo vasario mėnesio yra planuojama pakviesti paraiškas teikti ir kitas – nesavarankiškas įmones. Joms prašymo formą dar yra rengiama EDS.
Taip pat pabrėžiame, jog paraišką subsidijai gali teikti ir tos įmonės, kurios į VMI nukentėjusiųjų nuo COVID-19 sąrašą nėra įtrauktos, tačiau atitinka apraše nurodytus kriterijus, kadangi tai yra skirtingos pagalbos priemonės.
Subsidija gali būti skiriama savarankiškai įmonei, kai ji atitinka vieną iš sąlygų:
- įmonės vidutinė mėnesio apyvarta nuo 2020 m. lapkričio 1 d. iki 2021 m. sausio 31 d., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2019-2020 m., sumažėjo ne mažiau kaip 30 proc. (jei įmonės pagrindinė veikla buvo apribota po 2020 m. lapkričio 30 d., tai vidutinė mėnesio apyvarta lyginama nuo 2020 m. gruodžio 1 d. iki 2021 m. sausio 31 d., palyginus su tuo pačiu laikotarpiu 2019-2020 m.);
- jei įmonė įsteigta nuo 2019 m. lapkričio 1 d. iki 2020 m. lapkričio 30 d. ir nuo 2019 m. lapkričio 1 d. iki 2020 m. sausio 31 d. pajamų negavo, o jos pagrindinė ūkinė veikla įtraukta į karantino metu ribojamų ir netiesiogiai ribojamų ūkinių veiklų sąrašą.
Pažymėtina, jog į subsidiją negali pretenduoti žemės ūkio, žuvininkystės, akvakultūros sritys, kredito ir finansų įstaigos. Jeigu nors viena įmonės vykdoma ūkinė veikla priskiriama išvardytoms sritims, įmonei subsidija nėra teikiama.
Norėdama gauti subsidiją įmonė turi atitikti visus apraše išdėstytus kriterijus:
- š. m. sausio 1 d. ir paraiškos pateikimo pirmą mėnesio dieną, jei paraiška pateikta po 2021 m. sausio mėn., įmonėje dirbo bent 1 darbuotojas;
- įmonė paraiškos teikimo dieną ir tinkamų finansuoti pareiškėjų sąrašų sudarymo dieną atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus;
- įmonė iki 2020 sausio 31 d. už 2019 m. yra sumokėjusi ir (arba) įskaičiusi bent dalį A klasei priskiriamo GPM į savivaldybės ir valstybės biudžetus;
- įmonė paraiškos pateikimo dieną ir tinkamų finansuoti pareiškėjų sąrašų sudarymo dieną nėra reorganizuojama, dalyvaujanti reorganizavime, pertvarkoma, dalyvaujanti atskyrime, bankrutuojanti, bankrutavusi, likviduojama, likviduojama dėl bankroto, likviduota, jungiama peržengiant vienos valstybės ribas, dalyvaujanti jungimesi peržengiant vienos valstybės;
- įmonė yra pateikusi finansines ataskaitas už 2019 m. VĮ „Registrų centras“;
- įmonės, kuri yra Lietuvos Respublikoje neregistruotas juridinis asmuo ar organizacija, nuolatinė buveinė turi būti įregistruota Mokesčių mokėtojų registre;
Pažymėtina, jog pateikusias paraišką savarankiškas įmones įvertins ir VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA) bei Konkurencijos tarnyba (KT), kad įsitikintų, ar valstybės pagalba vienai įmonei išmokėjus subsidiją neviršija leistinos pagalbos sumos, nustatytos Europos Komisijos komunikatu[2], ir patikrintų, ar įmonė nebuvo laikoma sunkumų patiriančia įmone, jei ji nėra labai maža arba maža.
Gavusi teigiamą atsakymą iš LVPA bei KT ir apskaičiavusi savarankiškai įmonei priklausančią galimą subsidijos sumą, VMI apibendrintą informaciją pateiks Ekonomikos ir inovacijų ministerijai. Pastarajai priėmus teigiamą sprendimą dėl subsidijos skyrimo, įmonei skirtas subsidijos lėšas perves Nacionalinis bendrųjų funkcijų centras.
Kaip bus apskaičiuojamas subsidijos dydis?
Subsidija apskaičiuojama pagal iki 2020 sausio 31 d. įmonės už 2019 m. sumokėtą ir / arba įskaitytą A klasei priskiriamą GPM sumą:
- 25 proc. nuo sumokėto ir / arba įskaityto GPM, jei ši GPM suma buvo daugiau kaip 2 tūkst. Eur.
- 500 Eur subsidija, jei ši GPM suma yra 2 tūkst. Eur arba mažiau.
- 500 Eur subsidija nuo 2019 m. lapkričio 1 d. iki 2020 m lapkričio 30 d. įsteigtoms įmonėms, kurios laikotarpyje nuo 2019 m. lapkričio 1 d. iki 2020 m. sausio 31 d. negavo pajamų.
Konsultacijas subsidijų klausimais teikia VMI specialistai trumpuoju telefonu 1882 (spausti „2“)
[2] Bendra vienai įmonei teikiamo finansavimo pagal Komunikatą (subsidijų, dotacijų, mokesčių lengvatų forma), įskaitant ir apskaičiuotą subsidiją, suma negali viršyti 800 tūkst. Eur.
_____________________________________________________
2021 m. sausio 18 d. INVEGA: Verslui netrukus bus pradedamos teikti tiesioginės COVID-19 paskolos – ką reikia žinoti
Ekonomikos ir inovacijų ministerija informuoja, kad INVEGA greitu metu pradės verslui teikti naujas lengvatines tiesiogines COVID-19 paskolas. Teikiant iki 100 tūkst. Eur dydžio paskolas verslui apyvartinėms išlaidoms finansuoti pasitikėjimo principu bus vertinama paskolos gavėjo daugiau nei 30 proc. nukritusi apyvarta ir gebėjimas grąžinti paskolą. Naujajai paskolų priemonei iš valstybės biudžeto skirta 30 mln. Eur.
Dėl naujos priemonės gali kreiptis smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) subjektai ir didelės įmonės.
Paskolų besikreipiantieji verslo subjektai paraiškos pateikimo metu turi atitikti minimalius patikimų mokesčių mokėtojų kriterijus, turi būti pateikę Registrų centrui 2019 m. finansinių ataskaitų rinkinį, pagal kurį yra vertinama, ar 2019 m. gruodžio 31 d. pareiškėjai nebuvo laikomi sunkumų patiriančiais. Į paskolą gali pretenduoti ir toks paskolos gavėjas, kuris kartu su įmonių grupe (jei paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei), minėtos datos duomenimis, buvo patiriantis sunkumų, bet paraiškos pateikimo metu nėra laikomas sunkumų patiriančiu.
Atkreipiame dėmesį, kad sunkumų nepatiriančiu yra laikomas paskolos gavėjas, kuris yra labai maža ar maža įmonė, jei jam nėra taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra ir nėra suteikta sanavimo ir restruktūrizavimo pagalba. Taip pat paskolų gavėjai negali būti bankrutuojantys ar restruktūrizuojami ir turi atitikti kitus keliamus reikalavimus.
Vienam paskolos gavėjui gali būti suteikta tik viena paskola, kuri negali viršyti vieno mėnesio vidutinės apyvartos dydžio ir bet kuriuo atveju negali siekti daugiau kaip 100 tūkst. Eur. Paskolos suma negali viršyti dvigubos paskolos gavėjo darbuotojams priskaičiuotos darbo užmokesčio su mokesčiais sumos per metus arba 25 procentų paskolos gavėjo 2019 m. apyvartos.
Tiesioginės paskolos yra teikiamos lengvatinėmis sąlygomis, t. y. sumažintomis palūkanomis, kurios priklauso nuo paskolos laikotarpio ir paskolos gavėjo statuso bei atitinkamai svyruoja nuo 0,69 proc. SVV subjektams ir 1,69 proc. didelėms įmonėms.
Kokius dokumentus reikia pateikti:
- Paraišką (bus pildoma paraiškų pildymo sistemoje, kai priemonė bus patvirtinta);
- SVV subjekto statuso deklaraciją, jei nėra didelė įmonė;
- Aktualią paskolos gavėjo akcininkų struktūrą ir laisvos formos dokumentą, kuriame būtų nurodyti verslo subjekto ir su juo susijusių įmonių ryšiai;
- Verslo planą (Aprašo 1 priedas), kuriame trumpai aprašomas vykdomas verslas, esama ir prognozuojama finansinė būklė (skaičiavimai), atspindinti verslo subjekto galimybę laiku mokėti įmokas, bei duomenys verslo subjektų apyvartų sumažėjimo įvertinimui. Verslo subjektai turi nurodyti apyvartas už kiekvieną iš šių mėnesių: 2019 m. lapkričio – gruodžio mėnesius, 2020 m. sausio mėnesį, 2020 m. lapkričio – gruodžio mėnesius ir 2021 m. sausio mėnesį.
- Verslo subjekto valdymo organo sprendimą (pvz., direktoriaus įsakymą, jei įmonės savininkas yra direktorius, ar akcininkų susirinkimo protokolo išrašą ir pan.) dėl paskolos gavimo, turto įkeitimo ir įgaliotų asmenų paskyrimo.
Dėl paskolos reikia kreiptis į INVEGĄ pateikiant paraišką ir susijusius dokumentus per paraiškų teikimo sistemą.
Daugiau informacijos: www.invega.lt
_____________________________________________________
2021 m. sausio 12 d. VMI: Savarankiškai dirbantiems galioja tos pačios mokestinės pagalbos priemonės kaip ir įmonėms
Valstybinė mokesčių inspekcija (toliau – VMI) informuoja, kad remiantis apribotų veiklų EVRK sąrašu, VMI sudarė bei paskelbė naujus, individualią veiklą vykdančių gyventojų, nukentėjusių nuo COVID-19 ekonominių veiklų sąrašus – jas vykdantiems gyventojams, automatiškai, be prašymo yra taikomos analogiškos VMI mokestinės pagalbos priemonės, kaip ir nuo antrojo karantino nukentėjusioms įmonėms. Šios priemonės galioja ir gyventojams, nevykdantiems jokios individualios veiklos, kuriems nuo š. m. sausio 1 d. iki balandžio 30 d. atsiranda mokėtinų mokesčių (išskyrus administracinių baudų ir vykdomųjų dokumentų prievolių).
„Naujuose sąrašuose išvardintas veiklas vykdantys gyventojai, automatiškai, be prašymo, atleidžiami nuo delspinigių, jiems nebus inicijuoti mokesčių išieškojimo veiksmai, o šios mokestinės pagalbos priemonės bus taikomos ateinančius pusę metų,“ – sako VMI Teisės departamento direktorė Rasa Virvilienė, pridurdama, jog gyventojai neradę vykdomos veiklos tarp naujai paskelbtų, tačiau taip pat patyrę finansinius sunkumus dėl COVID-19, dėl minėtų pagalbos priemonių taikymo galės kreiptis į mokesčių administratorių. Šiuo metu VMI rengia standartizuotą prašymo formą, kurią bus galima pateikti VMI.
Norėdami sudaryti mokestinės paskolos sutartį (toliau – MPS) be palūkanų, į naują sąrašą įtraukti individualią veiklą vykdantys gyventojai ir gyventojai nevykdantys jokios veiklos prašymą VMI turės pateikti iki balandžio 30 d., kadangi MPS turi būti sudaryti iki birželio 30 d.
Nukentėjusių nuo COVID-19 veiklų sąrašai sudaryti Ekonomikos ir inovacijų bei Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.
Mokestinės paskolos sutartis
Individualią veikla vykdantys gyventojai, kurių veikla buvo apribota primojo karantino metu, tačiau dabar nėra įtraukta į nukentėjusių nuo pandemijos veiklų sąrašą, sumokėti mokesčių nepriemoką susidariusią iki gruodžio 31 d. arba kreiptis dėl mokestinės paskolos be palūkanų sudarymo gali iki vasario 28 d.
Informacija apie pagalbą individualią veiklą vykdantiems gyventojams nukentėjusiems dėl COVID-19 skelbiama ir nuolat atnaujinama VMI interneto svetainėje www.vmi.lt skiltyje „Nukentėjusiems nuo COVID-19“ . Šiuo metu visos VMI paslaugos yra teikiamos ir konsultacijos vyksta tik nuotoliniu būdu. Konsultacijas mokesčių klausimais gyventojai gali ją gauti paskambinę 1882 (spausti „5“) ar pateikę paklausimą elektroniniu būdu per Mano VMI.
_____________________________________________________
2021 m. sausio 7 d. VMI: leidžiami atskaitymai – ne tik darbuotojų Covid-19 testavimui skiriamos lėšos, bet ir kitos dėl pandemijos patirtos išlaidos
Valstybinė mokesčių inspekcija (toliau – VMI) informuoja, kad ekstremalios situacijos dėl COVID-19 metu įmonės patirtos išlaidos darbuotojams atliktiems testams ir skiepams priskiriamos leidžiamiems atskaitymams. Jos laikomos būtinosios darbo saugos ir darbuotojų apsaugos išlaidomis. Tokiu atveju laikytina, kad darbuotojas asmeninės naudos negavo, todėl gyventojų pajamų mokesčio (toliau – GPM) įstatymo nuostatos netaikomos.
„Įmonės pandemijos laikotarpiu siekia išlaikyti ne tik konkurencingumą, bet ir sveikus darbuotojus tirdamos jų galimą užsikrėtimą Covid-19 virusu. Tokių įmonių išlaidų nelaikome darbuotojų pajamomis, ir jos neapmokestinamos gyventojų pajamų mokesčiu“,- pasakoja VMI Teisės departamento direktorė Rasa Virvilienė. Tokios pat nuostatos galioja, ir kai įmonė siekdama nustatyti, ar darbuotojas yra persirgęs Covid-19, atlieka serologinius imunoglobulinų G(IgG) ir M(IgM) Covid-19 ligos tyrimus, kurie parodo ar darbuotojas turi Covid-19 antikūnių.
VMI pažymi, kad tuo atveju, kai darbdavys, siekdamas užtikrinti efektyvų darbo organizavimą, veiklos tęstinumą ir sklandumą, karantino dėl COVID-19 metu savo darbuotojams apmoka tam tikras paslaugas, įsigyja tam tikras prekes, ar leidžia naudotis įmonės turtu, tokiu būdu apsaugodamas dirbančius darbuotojus, atliekančius įmonei svarbias užduotis, pajamų natūra nuostatos netaikomos, nes laikoma, kad tokias išlaidas įmonė patiria savo, o ne darbuotojo naudai.
Todėl ir įmonės išlaidos, patirtos karantino dėl COVID-19 metu, darbuotojų, negalinčių vykdyti darbo funkcijų iš namų, vykimui į darbą ar parvykimui iš jo, maitinimui gali būti priskirtos įmonės leidžiamiems atskaitymams kaip būtinosios darbo saugos ir darbuotojų apsaugos išlaidos.
Atsakymus į dažniausiai užduodamus klausimus apie dėl Covid-19 taikomų mokestinių pagalbos priemonių bei mokesčių įstatymų taikymo galima rasti www.vmi.lt/evmi/duk-informacija-verslui-d%C4%97l-covid-19.
Primename, jog šiuo metu visos VMI paslaugos yra teikiamos ir konsultacijos vyksta tik nuotoliniu būdu. Konsultacijas mokesčių klausimais galima gauti paskambinus 1882 ar pateikus paklausimą elektroniniu būdu per Mano VMI.
_____________________________________________________
2021 m. sausio 6 d. VMI paskelbė 67,4 tūkst. įmonių sąrašą, kurioms mokestines pagalbos priemones taikys ateinantį pusmetį
Daugiau kaip 50 proc. įmonių, mokestinės pagalbos priemonės yra pratęstos, jos buvo taikomos ir anksčiau. Naujai sudarytas įmonių sąrašas yra skelbiamas VMI interneto svetainėje www.vmi.lt, skiltyje „Nukentėjusiems nuo COVID-19“.
Valstybinė mokesčių inspekcija (toliau – VMI) informuoja, kad Vyriausybė pritarė VMI pasiūlymui ir protokoliniu sprendimu[1] iki 2021 m. balandžio 30 d. pratęsė mokestinės pagalbos priemonių taikymą nuo COVID-19 nukentėjusioms įmonėms. VMI sudarė naują įmonių, nukentėjusių nuo pandemijos sąrašą, kurioms iki balandžio 30 d. ir dar du mėnesius[2] nebus skaičiuojami delspinigiai, nevykdomi mokesčių išieškojimo veiksmai.
Norėdami sudaryti mokestinės paskolos sutartį (toliau – MPS) be palūkanų, į naują sąrašą įtraukti verslininkai prašymą VMI turės pateikti iki balandžio 30 d., kadangi MPS turi būti sudaryti iki birželio 30 d.
„Atsižvelgiant į rudens karantino metu nustatytus veiklos vykdymo ribojimus Ekonomikos ir inovacijų bei Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos patvirtino apribotų veiklų EVRK sąrašą, o remiantis juo, VMI sudarė bei paskelbė naują įmonių sąrašą, kurioms mokestinės pagalbos priemonės bus taikomos ir ateinančius pusę metų,“ – sako VMI vadovė Edita Janušienė, pažymėdama, jog vieningas sąrašų naudojimas teikiant pagalbos priemones nukentėjusiems nuo COVID-19 padeda užtikrinti, jog finansinė parama būtų skiriama efektyviai ir tikslingai.
Sudarant naująjį sąrašą mokesčių administratorius atsižvelgė ir į kitus įmonės veiklos rodiklius. Pvz. į sąrašą nėra įtrauktos įmonės (PVM mokėtojos), kurių apyvarta 2020 m. spalio – lapkričio mėn., lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2019 m., nesumažėjo. Į jį nepateko įmonės, įtrauktos į nepatikimų mokesčių mokėtojų sąrašą, taip pat buvo vertinama ar įmonė nėra bankrutuojanti, likviduojama ir kt. Be to, VMI pasilieka teisę patikrinti ar įmonė patyrusi neigiamą COVID-19 poveikį iš tiesų susidūrė su realiais finansiniais sunkumais.
VMI nukentėjusių mokesčių mokėtojų sąrašą atnaujins kas mėnesį, įvertinusi įmonių (PVM mokėtojų) teikiamus deklaracijų duomenis.
Apie 50 proc. į sąrašą įtrauktų įmonių vykdoma veikla buvo apribota ir pavasarį įvesto karantino metu, ir dabar, tad joms mokestinės pagalbos priemonės yra pratęsiamos. Kita pusė įmonių į sąrašą pavasarį įtrauktos nebuvo, tačiau rudens karantino metu yra laikomos nukentėjusiomis – joms mokestinės pagalbos priemonės yra taikomos nuo 2021 m. sausio 1 d.
Kai įmonė nėra įtraukta į naująjį sąrašą.
Įmonės, kurios pavasario karantino metu buvo laikomos nukentėjusiomis nuo pandemijos, tačiau dabar jų veikla nėra apribota, mokestinės pagalbos priemonės (mokesčių nepriemokai susidariusiai iki 2020 m. gruodžio 31 d.) galioja iki 2021 m. vasario 28 d., per šį laiką jos gali kreiptis į VMI dėl MPS sudarymo.
Verslininkai, kurie į naują sąrašą nėra įtraukti, tačiau dėl COVID-19 taip pat patyrė finansinių sunkumų, dėl mokestinės pagalbos priemonių taikymo netrukus galės kreiptis į mokesčių administratorių. VMI šiuo metu rengia standartizuotą prašymo formą kurią įmonės turės pateikti per Mano VMI. Nepriklausomai nuo prašymo pateikimo laiko, pagalbos priemonės patenkinus prašymą bus taikomos nuo sausio 1 d.
Informacija apie pagalbą verslui dėl COVID-19 skelbiama ir nuolat atnaujinama VMI interneto svetainėje www.vmi.lt skiltyje „Nukentėjusiems nuo COVID-19“ . Šiuo metu visos VMI paslaugos yra teikiamos ir konsultacijos vyksta tik nuotoliniu būdu. Konsultacijas mokesčių klausimais gyventojai gali ją gauti paskambinę 1882 (spausti „5“) ar pateikę paklausimą elektroniniu būdu per Mano VMI.
[1] Gruodžio 16 d. (NR. 59)
[2] Mokesčių nepriemokai susidariusiai iki balandžio 30 d.
Archyvas: 2020-05-07
KARANTINO ŠVELNINIM ETAPAI VERSLUI:
Nuo gegužės 11 d.:
- leidžiami visų rūšių transporto priemonių praktinio vairavimo mokymai.
Nuo gegužės 18 d.:
- galima teikti visas grožio paslaugoms: veido ir kūno priežiūros, soliariumo, tatuiravimo, papuošalų vėrimo ir kitas;
- galima teikti odontologijos paslaugas;
- galimos individualios sporto veiklos, fizinio aktyvumo pratybos tiek lauke, tiek patalpose, jei jose dalyvauja ne daugiau 10 asmenų, o jas veda profesionalus instruktorius;
- galima organizuoti renginius atvirose erdvėse, jei juose dalyvauja ne daugiau nei 30 asmenų ir užtikrinamas ne mažesnis kaip 10 kv. metrų plotas, tenkantis vienam asmeniui, ir ne mažesnis nei 2 metrų atstumas tarp asmenų.
Nuo gegužės 30 d.:
- galima organizuoti renginius uždarose erdvėse iki 30 asmenų, kai renginyje dalyvauja ne daugiau nei 30 dalyvių ir užtikrinamas ne mažesnis kaip 10 kv. metrų plotas, tenkantis vienam asmeniui, ir ne mažesnis nei 2 metrų atstumas tarp asmenų.
Balandžio 15 d. Vyriausybė leido dirbti įvairių buitinių ir remonto paslaugų įmonėms, o balandžio 8 d. leido sodinukų, sėklų, trąšų prekybą lauko sąlygomis atskirose, tokių prekių prekybai skirtose stacionariose ir specializuotose prekybos vietose.
Nuo balandžio 23 d. šalyje veiklą gali vykdyti:
- Visos parduotuvės, įskaitant ir esančias didžiuosiuose prekybos centruose;
- Galima turguje prekiauti sodinukais, augalais, sėklomis ir trąšomis;
- Galima prekyba kioskuose.
Nuo balandžio 27 d. šalyje veiklą gali vykdyti:
- Lauko viešojo maitinimo įstaigos (kavinės, barai ir restoranai);
- Grožio priežiūros įstaigos (plaukų, nagų priežiūra)
- Muziejai, bibliotekos ir archyvai;
- Lauko sporto aikštynai (golfo, lauko teniso, šaudyklų, vandenlenčių ir pan., galimos treniruotės atvirose sporto bazėse);
- Leidžiama laikyti transporto priemonių valdymo įgūdžių vertinimo egzaminus;
- Leidžiami aviacijos praktiniai mokymai;
- Leidžiama įvairi laisvalaikio veikla lauke (pažintinių ir mokomųjų takų (išskyrus apžvalgos bokštus) lankymas, parkų, zoologijos, botanikos sodų, esančių lauke, lankymas).
Nuo balandžio 30 d. leidžiama:
- Visų prekybos vietų, įskaitant turgavietes, veikla;
- Galima teikti ir ilgiau nei 20 minučių trunkančias paslaugas uždarose patalpose;
- Galima teikti paslaugas atviroje erdvėje, tokias kaip šunų dresavimas, fotografavimas, jodinėjimas ir pan.;
- Leidžiami visi laisvalaikio užsiėmimai atviroje erdvėje;
- Leidžiami jūrininkų bei transporto priemonių A1, A2 ir A kategorijomis praktiniai mokymai (kai mokinys ir vairavimo instruktorius naudojasi skirtingomis transporto priemonėmis, o ryšiui tarp jų palaikyti naudojama laisvų rankų įranga).
- Išlieka ribojimas teikiant grožio paslaugas: galima tik plaukų ir nagų priežiūra.
Karantino metu nebuvo uždrausta maisto, veterinarijos, vaistinių, optikos ir ortopedijos technikos prekių pardavimo veikla.
Prekybos ir paslaugų teikimo bei renginių vietose, kuriose veikla nedraudžiama, turi būti užtikrintos valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo sprendimu nustatytos būtinos visuomenės sveikatos saugos, higienos, darbuotojų ir pirkėjų aprūpinimo būtinosiomis asmeninėmis apsaugos priemonėmis sąlygos bei taikomi papildomi saugos bei klientų srauto ribojimo reikalavimai. Veido kaukės privalomos, išskyrus tam tikrai išimtis.
COVID-19 ligos valdymo priemonės prekybos ir paslaugų teikimo vietoms.
SAM rekomendacijos dėl parduotuvių ir turgaviečių veiklos http://sam.lrv.lt/uploads/sam/documents/files/rekomendacijos%20del%20prekybos%20imoniu%20veiklos_VMVT_03_19.pdf
Visa aktuali informacija dėl koronaviruso verslui yra nuolat atnaujinama ir pildoma Ekonomikos ir inovacijų ministerijos tinklalapyje http://eimin.lrv.lt. Kilus klausimų dėl verslo veiklos, verslininkai gali kreiptis el. paštu verslui@eimin.lt .
Primename, kad iki karantino pabaigos Joniškio TVIC klientus aptarnauja tik nuotoliniu būdu!
Turizmo informacija: info@visitjoniskis.lt , tel.: +370 426 52388
Verslo informacija ir konsultacijos: verslas@visitjoniskis.lt , tel.: +370 426 52388 arba direktorius@visitjoniskis.lt , tel.: +370 646 25983
Visos SAM rekomendacijos - http://sam.lrv.lt/lt/koronavirusas/informacija-visuomenei/rekomendacijos
Informaciją parengė Joniškio turizmo ir verslo informacijos centras